KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 26 Mei 2013

Piala FA 2013:Belum masanya mendabik dada -TSHAM

dicksonpialaFA
Sebelah kaki Kelantan sudah berada di final Piala FA 2013? Dickson hero perlawanan!
"Kemenangan besar Kelantan 4-1 ke atas Terengganu malam tadi belum boleh mendabik dada kerana Kelantan harus mengharungi 90 minit perlawanan lagi mencabar di tempat lawan" pesan Tan Sri Annuar Musa.
Kehadiran Dikson Nwakaeme dan jaringan gol penyamaannya malam tadi berjaya mengubah rentak perlawanan Kelantan serta membangkitkan semangat juang kemenangan yang tinggi kepada pemain Kelantan lain setelah Ashaari Shamsudin berjaya menghukum Kelantan seawal minit kedua lagi.
Jaringan dua gol Dickson, 1 gol daripada Obinna dan Zairo boleh dijadikan sebagai benteng kukuh untuk dibawa ke Kuala Terengganu selasa ini (28 mei). Kebangkitan pasukan Kelantan malam tadi juga diharap mampu memulihkan kembali semangat pemain dan penyokong dalam menjayakan impian ke final Piala FA.
Jika dilihat pada musim ini Terengganu sebuah pasukan yang sukar dijangka aksi kebangkitan dan kehebatannya. Dengan ini seluruh penyokong dan pemain Kelantan disarankan memberi fokus 100% kepada perlawanan kedua semi final Piala FA nanti, Abaikan dulu fokus pasukan mana lawan Kelantan di pentas final, biarlah 90 minit lagi menentukannya.
Sungguhpun begitu ada juga rasa terkilan dengan sikap cepat tewas di kalangan penyokong Kelantan apabila Ashaari menjaringkan gol awal, ada segelintir penyokong sudah mula mengejek pemain dan kurang yakin walaupun masa perlawanan masih lagi panjang.
Ayuh rakan-rakan Piala FA adalah harapan terakhir kita untuk menyaksikan kehebatan The Red Warriors dalam saingan Piala AFC 2014. Kita perlu melupakan segala kekalahan lalu demi mengejar kejayaan masa depan. GOMO KELATE GOMO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular