KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 29 Mei 2013

Piala FA 2013: Semi final bikin adrenalin naik - Penyokong
 emel
 dicksonpialaFA2
Tiada apa yang lebih menggembirakan pada tahun ini selain keputusan mendebarkan kemaraan Kelantan ke pentas final buat kali ketiga berturut-turut, apabila Kelantan mara dengan dua gol penyelamat daripada Obinna dan Dickson hasil dari dua situasi minit-minit akhir berbeza. Jika diteliti keseluruhan perlawanan ini, Terengganu sememangnya layak menang kerana mempamerkan taktikal permainan yang menarik namun apakan daya bolasepak adalah sebuah keputusan hanya layak dihurai setelah perlawanan tamat sepenuhnya.
Kehilangan Effa Owana dan Manaf Mamat pada saat diperlukan dalam tempoh akhir perlawanan memberi kelebihan besar kepada Kelantan meskipun Kelantan masih gagal memanfaatkan sepenuhnya kehilangan dua tonggak utama Terengganu ini.
Badi final Piala FA 2011 kini memihak kepada Kelantan pula, apa yang dirasai oleh seluruh penyokong Terengganu pada petang semalam, sudah dirasai oleh seluruh penyokong Kelantan. Kebangkitan lawan dan kekalahan pasukan kesayangan disaat-saat sudah ingin meraikan kemenangan menjadikan bolasepak memang kejam bagi mereka yang terlampau meminatinya.

Disebalik kerancakan perlawanan di Kuala Terengganu, situasinya amat berbeza di Kuantan apabila perlawanan terus ditangguhkan kerana masalah limpahan penyokong, kekecohan dan kucing berak diatas padang. Insiden ini bukan sahaja merencatkan keputusan perlawanan separuh akhir malahan boleh dianggap insiden amat memalukan dalam sejarah bolasepak dunia, semuanya kerana gara-gara kecuaian pihak pengurusan stadium Darul Makmur Kuantan.
Walaupun demikian apa sahaja yang berlaku di Kuantan, kita menyeru seluruh penyokong Kelantan menjadikan kekecohan ini sebagai satu pengajaran berguna kepada kita semua supaya lebih berhati-hati dan belajar dari insiden ini.
Kini keputusan pasukan mana yang bakal melawan Kelantan di pentas final masih lagi tergantung sehingga mendapat keputusan muktamad daripada pihak FAM selaku penganjur. FOTO MOHD SAUFEE-GAWANG.MY
Bersedialah kita semua untuk ke pentas final. GOMO KELATE GOMO..............AYUH AYUH YU KELATE...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular