KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 19 Februari 2014

Ghaddar Ranap Impian PKNS

 Mohamad Ghaddar

Selayang: Juara bertahan Piala FA musim lalu, Kelantan, berada di landasan tepat bagi mempertahankan gelaran buat kali ketiga berturut-turut apabila meloloskan diri ke separuh akhir dengan keputusan 6-5 secara agregat ke atas PKNS FC selepas kedua-dua pasukan terikat 3-3 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, malam tadi.
The Red Warrios (TRW) hadir ke Selayang dengan kelebihan satu gol dari Kota Bharu ketika menang 3-2 aksi pertama pusingan kedua sebelum ini, menerima tentangan sengit anak buah Wan Jamak Wan Hassan yang hanya memerlukan satu gol untuk mara dengan syarat tidak dibolosi.
Percaturan Wan Jamak yang mempertaruhkan Patrick Ronaldinho Wleh di bahagian serangan nyata membuahkan hasil dengan tuan rumah berada di depan seawal minit ke-2 apabila penyerang itu mudah menolak masuk menewaskan Khairul Fahmi Che Mat di gawang gol.
Tersentak dengan gol awal itu, barisan Steve Darby menyusun rentak memburu gol penyamaan dan selang tujuh minit kemudian, pemain kebangsaan Ahmad Fakri Saarani menanduk masuk sepakan percuma ketua pasukannya Mohd Badhri Radzi pada minit ke-9 untuk menjadikan kedudukan 1-1.
Pada minit ke-26, bekas penyerang Negeri Sembilan itu merembat padu bagi meletakkan Kelantan mendahului.
Pertahanan Kelantan Obina Nwaneri menghadiahkan PKNS FC sepakan penalti dan pemain gantian Primorac Karlo dengan tenang menyempurnakan sepakannya pada minit ke-43 buat mengikat kedudukan 2-2 sebelum separuh masa pertama ditamatkan.
Bersambung babak kedua, PKNS berjaya di depan hasil jaringan Hamka Hamsah yang bijak membaca hantaran rakan sepasukannya pada minit ke-71.
Penyerang import Kelantan dari Lubnan, Mohamad Ghaddar (gambar, no 22) menghancurkan harapan PKNS dengan gol penyamaan bagi kedudukan 3-3 untuk membawa pasukannya ke separuh akhir dengan agregat 6-5.
Kelantan akan bertemu FELDA United pada 6 Mei ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular