KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Jumaat, 21 Februari 2014

Darby Idam Kecapi Aksi Final Piala FA

Steve Darby


Kota Bharu: Jurulatih Kelantan Steve Darby mula mengimpikan pasukannya beraksi di pentas final selepas menewaskan PKNS FC menerusi agregat 6-5 sekalipun seri 3-3 pada aksi suku akhir kedua di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, kelmarin.
Gergasi Pantai Timur itu tekad mempertahankan kejuaraan sebelum berdepan cabaran satu lagi pasukan kelab, FELDA United di separuh akhir 6 Mei ini.
Darby berkata, misi The Red Warriors (TRW) mempertahankan kejuaraan semakin hampir malah lebih yakin apabila anak didiknya sudah mencapai prestasi sebenar mengharungi perlawanan sepanjang musim ini.
Kelantan akan dilabelkan pasukan pilihan kelak tetapi beliau mengingatkan pemain supaya tidak terlalu yakin sebaliknya menuntut prestasi cemerlang sehingga tiba hari perlawanan itu.
“Semua pemain sudah menunjukkan keyakinan dalam ketiga-tiga perlawanan sebelum ini dan saya rasa kita berpeluang cerah untuk mempertahankan Piala FA.
“Sebagai juara bertahan sudah pasti Kelantan akan menjadi pasukan pilihan namun kekuatan sebenar tidak boleh diukur dengan status berkenaan.
“Saya harap pemain dapat meneruskan rentak cemerlang ini sehingga ke ke pentas final mahupun sepanjang musim,” katanya.
Penyerang Ahmad Shakir Ali mendapat pujian Darby selepas mempamerkan aksi cemerlang dengan mengutip tiga jaringan peribadi setakat ini.
“Bukan saja Ahmad Shakir, malah semua pemain sudah mula menunjukkan persaingan sihat dengan membentuk kerjasama baik ketika beraksi di atas padang,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular