KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 25 Februari 2014

Apek, Piya Dan Fakri Mungkin Sekadar Simpanan

Mohd Badhri Radzi

Kuala Lumpur: Jurulatih sementara Harimau Malaya Datuk Ong Kim Swee tidak menolak kemungkinan melupakan khidmat tiga pemain Kelantan yang beraksi pada Piala AFC esok dalam kesebelasan utama negara apabila turun bertemu Filipina pada aksi persahabatan, Sabtu ini.
Bukan menafikan kemampuan penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat, kapten Kelantan Mohd Badhri Mohd Radzi atau Piya serta Ahmad Fakri Saarani, namun Kim Swee berasakan ketiga-tiga pemain itu pasti keletihan sebaik mengharungi tugasan antarabangsa.
Kelantan bertandang ke Yangon, Myanmar untuk turun pada perlawanan pertama peringkat kumpulan Piala AFC bertemu Yangon United esok dan hanya akan pulang pada Khamis, dua hari sebelum pertemuan skuad negara dengan Filipina.
“Saya difahamkan pasukan Kelantan akan pulang pada Khamis. Jadi mungkin saya tidak meletakkan mereka dalam kesebelasan utama.
“Mungkin saya hanya turunkan Piya pada separuh masa kedua, begitu juga dengan Fakri sebab mereka berdua sememangnya tonggak utama Kelantan,” katanya.
Bagaimanapun Kim Swee berkata, tiga pemain Selangor yang turut beraksi pada saingan Piala AFC bertemu Arema FC malam ini iaitu penjaga gol Farizal Marlias, S Kunanlan serta Bunyamin Umar berpeluang untuk diturunkan.
Ditanya adakah beliau sudah menemui kombinasi terbaik di bahagian tengah, Kim Swee berkata, dia masih belum menemuinya.
“Mungkin saya perlu mengambil masa dua atau tiga hari lagi untuk melihat keserasian antara pemain di bahagian tengah,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular