KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 20 Februari 2014

Gan Bakal Milik TRW

Brendan Gan

Kuala Lumpur: Hajat Kelantan sebelum ini yang kempunan mendapatkan sentuhan pemain kacukan Australia dan Malaysia, Brendan Gan, bakal menjadi kenyataan apabila jendela perpindahan pemain Liga Malaysia (Liga-M) dibuka sebulan, bermula 23 Mac nanti.
Penasihat Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) Tan Sri Annuar Musa berkata, segala urusan dokumentasi pendaftaran Brendan Gan hampir selesai dan pihaknya hanya menunggu tarikh jendela perpindahan itu dibuka Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).
“Segala urusan untuk membolehkannya memiliki pasport Malaysia termasuklah temu duga serta perkara berkaitan, mengikut seperti yang dirancang. Brendan akan memperoleh pasport Malaysia bulan ini dan pendaftaran dengan FAM akan dilakukan pada tingkat perpindahan kedua nanti.
“Apa yang FAM mahukan kita sudah lakukan. Saya harap semuanya dapat diselesaikan dan tidak lagi timbul apa-apa kerumitan selepas ini,” katanya ketika ditemui Stadium Majlis Perbandaran Selayang pada aksi suku akhir Piala FA, malam kelmarin.
Brendan sebelum ini dihalang FAM daripada didaftarkan sebagai pemain tempatan The Red Warriors (TRW) kerana pihak Jawatankuasa Status FAM lebih memilih taraf kewarganegaraan seseorang pemain berbanding taraf kerakyatan, Disember lalu.
Pemain memulakan karier senior bersama Sutherland Sharks, diikuti Sydney FC untuk tempoh empat tahun dan kemudian menyertai Bonnyrigg White Eagles pada saingan 2011 hingga 2012 sebelum berpindah ke Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular