KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 2 Jun 2010

Liga Super: Kelantan terus hambat Selangor

SKRIP sama dilakar Selangor untuk terus mengukuhkan kedudukan di takhta Liga Super menerusi kemenangan tipis 2-1 ke atas Johor di laman lawan manakala Kelantan terus menghambat dengan menumbangkan Perak 2-0, malam tadi.

Di Stadium Sultan Mohd IV, tuan rumah terlepas beberapa peluang pada separuh masa pertama tetapi memecah kebuntuan sebaik babak kedua disambung menerusi Nor Farhan Muhamad sebelum Hairuddin Omar menambah gol kedua pada masa kecederaan.
Di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin, Selangor mencipta kemenangan ke-17 liga menerusi tandukan Mohd Amri Yahyah hasil sepakan sudut Safiq Rahim pada minit ke-29 dan Safiq meletakkan dirinya selaku penjaring pada minit ke-60 manakala gol sagu hati tuan rumah diperoleh hasil sepakan penalti L Ragesh pada minit ke-71.
Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Terengganu turut kekal di tangga ketiga sekalipun seri 1-1 ketika melayan Negeri Sembilan.

Di Stadium Darulaman, Kedah turut gagal memanfaat kelebihan gelanggang sendiri apabila seri 0-0 ketika bertemu pasukan tercorot liga, Pulau Pinang yang menamatkan badi lima kekalahan berturut-turut.

Di Stadium Darulmakmur, Pahang yang menerima kunjungan Kuala Lumpur mencipta kemenangan 1-0 manakala di Stadium MBPJ, dua pasukan kelab, KL Plus dan Johor FC sekadar berkongsi satu mata selepas seri 1-1.

Di Stadium Utama Kangar, Perlis yang melayan kunjungan T-Team terus malang apabila mengutip kekalahan kedua berturut-turut, kali ini 0-1 hasil jaringan Abdul Hadi Yahya pada minit ke-72.
Admax Supports Eco-Living . Click here for 10 easy things you can do today to go green!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular