KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 29 Mac 2014

Tugas getir menanti skuad Kelantan


FAKRI (kiri) terlepas aksi menentang Terengganu malam ini akibat penggantungan satu perlawanan.


TUGAS getir menanti Kelantan apabila turun menentang seteru tradisi, Terengganu pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasirudin Shah, Kuala Terengganu malam ini.
Situasi tersebut diakui pengurus mereka, Azman Ibrahim yang menyifatkan Terengganu tidak akan memberikan laluan mudah kepada The Red Warriors pada perlawanan itu nanti.
Azman berkata, dia tetap menaruh keyakinan terhadap barisan pemainnya, malah mampu melakukan sesuatu pada perlawanan itu nanti walaupun Terengganu dilihat masih segar dengan kemenangan 3-0 ke atas Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada Selasa lalu.
“Saya harap para pemain dapat melupakan kekalahan kepada Johor Darul Takzim (Johor DT) tempoh hari dan kembali memberikan fokus pada perlawanan ini dalam usaha mengembalikan semula moral pasukan.
“Saya juga berharap agar ketua jurulatih dapat melakukan sesuatu pada perlawanan itu nanti dan kita seboleh-bolehnya mahu mengelak kekalahan,” katanya ketika ditemui di Kota Bharu semalam.
Pada perlawanan itu nanti, Kelantan kehilangan dua tonggak di bahagian serangan iaitu Ahmad Shakir Ali yang mengalami kecederaan manakala Ahmad Fakri Saarani mengalami penggantungan satu perlawanan akibat kad kuning.
Azman memberitahu, kehilangan dua pemain tersebut menjejaskan persiapan mereka, namun Kelantan masih mempunyai barisan yang mampu mengisi kekosongan ditinggalkan oleh dua tonggak berkenaan.
Katanya, dia berharap pemain yang bakal diturunkan pada perlawanan tersebut dapat memberikan aksi terbaik dalam usaha mencuri sekurang-kuranya satu mata dari Kuala Terengganu.
Dalam perkembangan lain, Azman berkata, Kelantan menerima khabar gembira apabila Brendan Gan, bekas pemain Sydney FC dalam Liga Australia pada tahun 2008 hingga 2011 berkemungkinan besar dapat beraksi dalam perlawanan itu nanti.
Katanya, segala urusan pemain tersebut sudah selesai dan pihaknya kini hanya menunggu kelulusan daripada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).
Jelasnya, kehadiran pemain itu dijangka akan memantapkan lagi pasukan Kelantan dalam mengharungi saingan musim ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular