KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 17 Mac 2014

KAFA intai enam muka baharu



PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (KAFA) dilaporkan sedang mengintai kelibat enam muka baharu yang akan dibawa masuk pada sesi pendaftaran kedua pemain bermula pada 23 Mac ini.
Setiausaha Agongnya, Azman Ibrahim berkata, mengikut terma dan syarat yang ditetapkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) hanya tiga pemain tempatan sahaja yang boleh dibawa masuk pada pendaftaran kedua ini.
Menurutnya, KAFA belum membuat keputusan muktamad dan perkara tersebut masih lagi dalam peringkat perbincangan.
“Kita menunggu masa yang sesuai sebelum mengumumkan perkara ini. Setakat ini kita mempunyai dua lagi kuota pemain tempatan. Jika kita mengambil tiga pemain baharu salah seorang daripada mereka yang berada dalam skuad sekarang ini terpaksa digugurkan.
“Kita masih belum putuskan lagi, berkemungkinan besar kita memerlukan pemain di posisi serangan, tengah dan pertahanan dalam usaha memantapkan lagi pasukan untuk mengharungi saingan Liga Super musim ini,” katanya kepada pemberita di Kota Bharu semalam.
Terdahulu Penasihat KAFA, Tan Sri Annuar Musa menerusi entri laman sosial facebook miliknya pada 12 Mac lalu menulis tiga pemain baharu akan dibawa masuk pada perpindahan kedua ini.
“Insya-Allah jika tiada aral, awal April tiga pemain baharu akan menyertai The Red Warriors dan peraturan hanya membenarkan tiga sahaja,” ujarnya.
Mengulas mengenai perkembangan status pemain Branden Gan, Azman Ibrahim memberitahu pihaknya masih lagi menunggu dokumen yang diperlukan dalam usaha melengkapkan pendaftaran pemain berkenaan.
Katanya, status Branden akan diputuskan selepas KAFA berjaya mendaftarkan pemain itu nanti.
“Masih terdapat beberapa dokumen yang belum lengkap, KAFA akan meneliti peraturan dibuat oleh FAM sama ada dibenarkan beraksi atau tidak dalam liga tempatan.
“Jika semua dokumen tersebut berjaya dipenuhi, kita yakin dan percaya ia akan berjalan dengan lancar,” ujarnya.
Dalam perkembangan lain, Azman memberitahu KAFA belum membuat sebarang perancangan untuk menukar tonggak import yang sedia ada pada sesi perpindahan pemain pada 23 Mac ini.
Katanya, KAFA percaya kesemua pemain import yang ada ini mampu memberikan impak kepada pasukan dalam usaha meraih kejuaraan musim ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular