KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 19 Mac 2014

Pahlawan Merah dirundung malang


PENGADIL Tayeb Hasan melayangkan kad merah kepada Shakir (kiri) pada aksi Piala AFC di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam tadi.


HASRAT Kelantan untuk meraih tiga mata penuh tidak kesampaian selepas tumpas 2-3 kepada kelab Vietnam, Vissai Ninh Bin pada aksi Kumpulan G kempen Piala AFC di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam tadi.
Kelantan yang mempertaruhkan barisan kedua dikejutkan dengan gol awal pasukan pelawat pada minit ke-23 menerusi Brayan Kavin Elroy selepas bijak memanfaatkan peluang terhidang hasil kealpaan benteng pertahanan yang diterajui Obinna Nwaneri.
Tersentak dengan jaringan pelawat, The Red Warriors kembali memperkemaskan permainan dengan melancarkan serangan bertali arus ke kubu pelawat, namun dihampakan oleh ketumpulan jentera penyudah yang dipimpin Ahmad Shakir Ali dan Mohd. Khairul Izuan Rosli.
Pada minit ke-34, Kelantan terpaksa beraksi dengan sepuluh pemain apabila Ahmad Shakir dilayangkan kad merah oleh pengadil dari Bangladesh, Tayeb Hasan selepas mengasari kapten pelawat, Le Van Duyet.
Seminit berselang, tonggak pertahanan The Red Warriors, Muhammad Nazri Ahmad menyamakan kedudukan apabila sepakan percumanya dari luar kotak penalti gagal diselamatkan oleh penjaga gol, Nguyen Van Hung.
Khairul Izuan meledak gol kedua Kelantan pada minit-minit terakhir babak pertama.
Bersambung babak kedua, The Red Warriors terus dirundung malang apabila kehilangan seorang lagi tonggak di bahagian serangan selepas Khairul Izuan dilayangkan kad merah pada minit ke-46 selepas didakwa mengasari Sim Woon Sub.
Ketiadaan dua tonggak The Red Warriors itu memberikan kelebihan buat pelawat dan hasilnya mereka berjaya mengikat kedudukan menjadi 2-2 pada minit ke-50 menerusi jaringan Tambwe Patiyo.
Terdesak mencari kemenangan, ketua jurulatih Kelantan, Steve Darby mengambil risiko dengan memasukkan dua tonggak utamanya pada minit ke-59 bagi menggantikan Wan Zaharul Nizam Wan Zakaria dan Faizol Nazlin Sayuti, namun tiada sebarang impak dapat dijelmakan.
Sebaliknya, pasukan pelawat terus selesa mendahului dengan memperoleh gol ketiga pada minit ke-62 menerusi Vionea Petrisor.
Kelantan cuba bangkit, namun kekurangan pemain membantutkan tuan rumah untuk mendapatkan jaringan dan keputusan tersebut kekal sehingga tamat perlawanan.


KOSMO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular