KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 15 Mac 2014

Kelantan Ada Formula Kekang Nwakaeme



KAPTEN Kelantan, Mohd. Badhri Radzi optimis rakan-rakan sepasukannya di bahagian pertahanan mampu menyekat kelincahan penggempur import Pahang, Dickson Nwakaeme pada pertemuan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam ini, lapor YATIMIN ABDULLAH.
Badhri berkata, dia yakin barisan pertahanan The Red Warriors yang diketuai Obinna Nwaneri selain Nik Shahrul Azim Ab. Halim, Mohd. Farisham Ismail dan Zairol Fitree Ishak sudah bersedia untuk mengekang kelincahan bekas penyerang import Kelantan itu.
“Saya tahu Dickson cukup bahaya, tambahan pulan dia berjaya meledak dua gol pada perlawanan sebelum ini.
“Situasi itu sudah pasti melonjakkan semangatnya untuk terus mempamerkan ketajaman penyudah dalam pertemuan dengan Kelantan nanti.
“Apa yang pasti, Obinna tahu kelemahan Dickson dan ia memberikan sedikit kelebihan kepada kami,” kata Badhri ketika dihubungi Kosmo! di Kota Bharu semalam.
Badhri atau Piya memberitahu, kelibat seorang lagi tonggak serangan Tok Gajah, Martias Conti juga harus diberikan perhatian pada pertemuan ini nanti.
Katanya, ketajaman tersebut Conti tidak boleh dipandang mudah oleh barisan pemain The Red Warriors.
“Pahang juga mempunyai ramai pemain berkualiti seperti Hafiz Kamal dan R. Gopinathan. Mereka mampu memberikan bahaya kepada kami jika diberikan ruang,” ujarnya.
Piya berkata, kesempatan beraksi di tempat sendiri perlu dimanfaatkan sebaik mungkin dalam misi mendapatkan tiga mata berharga.
Menurutnya, kemenangan sulung dalam saingan AFC ketika membenam South China Rabu lalu melonjakkan lagi semangat dia dan rakan-rakan sepasukannya untuk memberikan aksi terbaik pada pertemuan itu nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular