KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 25 Mac 2014

Annuar tepis dakwaan perpindahan Wan Zack


RAMAI beranggapan keputusan Wan Zack Haikal berhijrah ke pasukan Kelantan adalah keputusan yang salah.
Pemain tersebut seharusnya mengembangkan kariernya dengan kelab Jepun setelah berpeluang untuk beraksi bersama kelab luar negara.
Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa tampil dengan penjelasan bahawa dakwaan tersebut adalah tidak wajar.
"Ini adalah antara masalah rakyat kita. Mereka berpendapat apa yang berkaitan dengan luar negara adalah lebih baik berbanding tempatan.
"Sebenarnya tidak wujud sebarang masalah sama ada bermain baik di dalam mahupun luar negara, yang penting adalah prestasi yang dipamerkan," katanya pada sidang media khas memperkenalkan pemain-pemain baharu Kelantan di ibu negara semalam.
Sementara itu, ekoran perpindahan Wan Zack Haikal dari kelab Ryukyu FC, Kelantan turut berjaya menjalin hubungan dengan kelab tersebut yang akan membuka peluang kepada pemain-pemain tempatan lain untuk beraksi bersama kelab dari Jepun tersebut.
Musim ini, Kelantan agak goyah apabila kehilangan beberapa tonggak utama yang berhijrah ke pasukan lain pada awal musim ini.
Menurut Annuar, penghijrahan tersebut memberi impak yang besar kepada pasukan tersebut dan ia agak mustahil dapat diatasi dalam tempoh jangka masa pendek.
"Kami akan melakukan apa sahaja yang termampu demi kepentingan bola sepak Kelantan khususnya dan negara amnya," tegas beliau lagi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular