KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 25 Mac 2014

'Tiada siapa paksa saya'


ANNUAR (kiri) bersama tiga pemain baharu Kelantan, Wan Zack (dua dari kanan), Brendan Gan (dua dari kiri) dan Mohd. Fitri Omar (kanan).







"TIADA sesiapa yang memaksa saya untuk kembali beraksi dalam liga tempatan. ia adalah atas kerelaan saya sendiri."
Demikian tegas bekas pemain Harimau Muda A, Wan Zack Haikal pada majlis memperkenalkan pemain baharu Kelantan di ibu negara semalam.
Wan Zack antara pemain baharu yang didaftarkan oleh Kelantan bagi mengharungi saingan Liga Super musim ini.
Menurut Wan Zack, keputusannya menyertaai Kelantan adalah atas kerelaannya sendiri tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak.
Pemain berusia 23 tahun itu yang masih lagi mempunyai baki kontrak selama setahun bersama sebuah kelab Jepun, Ryukyu FC telah mengambil keputusan untuk menyertai pasukan The Red Warriors.
Meskipun pelbagai spekulasi timbul berhubung tindakannya menyertai pasukan tersebut, dia menjelaskan bahawa fokus utamanya hanyalah untuk berkhidmat di negeri kelahiran ibubapanya.
"Di sini saya boleh sentiasa dekat dengan ahli keluarga dan secara tidak langsung memberi motivasi kepada saya untuk beraksi dengan lebih baik.
"Saya juga boleh mempraktikkan segala kemahiran yang diperoleh ketika bersama Ryukyu FC untuk membantu Kelantan," ujarnya.
Dia turut menegaskan bahawa keputusannya untuk menyertai Kelantan adalah tepat kerana ia dapat membantu mengembangkan kariernya.
Dia juga tidak menolak dakwaan bahawa terdapat beberapa kelab tempatan telah menghubunginya sebelum ini untuk mendapatkan khidmatnya.
Wan Zack adalah antara tiga tonggak baharu pasukan Kelantan yang diperkenalkan oleh penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Anuar Musa pada satu sidang akhbar khas di ibu negara semalam.
Dua lagi pemain yang bakal menyarung jersi The Red Warriors ialah Brendan Gan, 25, yang pernah beraksi dalam kesemua 48 perlawanan Liga A di Australia dan bekas pemain Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Mohd Fitri Omar, 28.
Mengulas lanjut mengenai pemain-pemain tersebut, Tan Sri Annuar Musa menyifatkannya sebagai satu usaha jangka panjang untuk memperkasakan skuad Kelantan berikutan perpindahan ramai pemainnya pada awal musim lalu.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut mengenai kos yang ditanggung bagi membawa ketiga-tiga pemain tersebut beraksi bersama pasukan The Red Warriors.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular