KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 7 Mac 2013

PIYA SAHUT CABARAN RAJA





Kota Bharu: Kapten Kelantan, Mohd Badhri Radzi menyahut cabaran untuk mewakili skuad Harimau Malaya dan menyuarakan rasa lega akhirnya dipanggil ketua jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal.

Semua pemain mahu menyertai skuad kebangsaan, termasuk saya. Ini adalah peluang terbaik membuktikan kemampuan kepada pihak pengurusan selain membalas kepercayaan diberikan. Saya akur kedudukan saya belum terjamin lagi. Apa yang saya boleh janjikan hanya persembahan terbaik jika dapat beraksi ketika perlawanan persahabatan menentang Arab Saudi (17 Mac ini). Ini adalah ujian pertama saya, katanya di Kota Bharu, semalam.

Pemain tengah berusia 29 tahun itu yang juga dikenali Piya berkata dia sudah bersedia menghadapi perlawanan persahabatan antarabangsa dan pusingan kelayakan Piala Asia 2015 menentang Yaman pada 22 Mac ini.

Lapor diri 11 Mac

BH Sukan semalam melaporkan, perancang utama pasukan Kelantan itu mendapat berita gembira apabila Rajagobal menyenaraikan Piya dalam 27 pemain pilihan dan perlu melaporkan diri di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) 11 Mac ini bagi menyertai latihan.
Sebelum ini isu pemain berkenaan dengan skuad kebangsaan mencetus kontroversi apabila pengurus pasukan skuad negara, Datuk Seri Subahan Kamal menyuarakan Piya pernah menolak tawaran bermain untuk negara. Namun, kenyataan itu dinafikan pemain itu sebaliknya perancang utama TRW itu hanya dipanggil ketika perlawanan persahabatan menentang kelab Liga Perdana Inggeris, Chelsea, dua tahun lalu.

Subahan turut menyatakan, nama Piya ada dalam senarai 34 pemain bagi kempen kelayakan Piala Asia 2015 menentang Qatar di Doha, 6 Februari lalu, tetapi terpaksa diketepikan untuk memberi laluan kepada Mohd Amri Yahyah yang dipanggil pada saat akhir. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular