KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 6 Mac 2013


Piala AFC: Kelantan ‘Simpan Kuku’ Hadapi Maziya SRC

DARI kiri, Hodak; penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat; kapten Maziya SRC, Ahmad Rashid dan Ismail bergambar bersama pada sidang akhbar di Kota Bharu, Kelantan semalam.
KELANTAN bakal turun tanpa kelibat beberapa tonggak utama ketika menentang kelab Maldives, Maziya Sport And Recreation Club (Maziya SRC) pada aksi Kumpulan G kempen Piala AFC di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam ini.
Selain masalah kecederaan, tindakan ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak itu adalah bagi memastikan para pemainnya lebih segar dan bersedia apabila mereka bertandang ke Stadium Jalan Besar menentang Lions XII pada saingan Liga Super, Sabtu ini.
Menurut Bojan, sistem penggiliran pemain perlu dilakukan kerana para pemainnya sudah mengharungi beberapa perlawanan sebelum ini dalam tempoh yang singkat menyebabkan mereka kepenatan dan terdedah kepada kecederaan.
“Dua perlawanan penting dalam tempoh yang singkat. Empat hari lagi, Kelantan terpaksa bermain di atas padang rumput tiruan di Singapura sedangkan kami berdepan masalah kecederaan.
“Kali ini tekanan memang terasa kerana kami adalah juara tiga piala selain layak ke suku akhir Piala AFC pada musim lalu,” jelas Hodak semalam.
Ketika ini, Norfarhan Muhammad terkeluar daripada senarai kerana kecederaan manakala peluang beberapa pemain seperti Obinna Nwaneri, Mohd. Daudsu Jamaludin masih 50-50 kerana turut cedera.
“Bagaimanapun, Dickson Nwakaeme, Dimitrios Pertratos dan Azizi (Matt Rose) dan Nik Shahrul Azim pasti berada dalam kesebelasan utama saya malam esok (malam ini),” katanya.
Pengendali dari Croatia itu juga tidak meletakkan sasaran yang terlalu tinggi dan mahu para pemainnya fokus untuk melepasi peringkat kumpulan dan mengekalkan rekod tanpa kalah di gelanggang sendiri selepas mengharungi lebih 30 perlawanan.
Sementara itu, jurulatih Maziya SRC, Ismail Maziya berkata, pasukannya mempertaruhkan enam pemain kebangsaan Maldives dalam penampilan sulung mereka pada kempen Piala AFC musim ini.
“Saya akui kami akan ditentang hebat oleh Kelantan. Sasaran kami adalah untuk memperoleh satu keputusan yang baik, jika seri itu sudah dikira cukup bagus.
“Tak banyak maklumat yang saya tahu tentang Kelantan tetapi saya percaya tidak ada bezanya barisan pemain mereka pada kali ini berbanding musim lalu.
“Kami hormati Kelantan dan saya mahu pemain lebih berhati-hati pada perlawanan malam esok (malam ini),” ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular