KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 14 Mac 2013

Piala AFC: Kelantan garang di Yangon


dimipiya
Kelantan berjaya mengekalkan rekod tanpa kalahnya dalam saingan kedua peringkat kumpulan Piala AFC 2013 lewat petang tadi. Piya sekali lagi menjadi watak penting pasukan Kelantan apabila berjaya menjaringkan gol pembuka pada minit ke 4, gol kedua Piya dalam saingan Piala AFC 2013.
Sebaik sahaja separuh masa kedua bersambung Dimi Petratos berjaya menyumbat dua gol pada minit 54 dan 81 seminit selepas pasukan Ayeyawady menjaringkan gol saguhati tuan rumah. Keputusan Ayeyawady 1-3 Kelantan sehingga tamat perlawanan.
Melihat jumlah gol tidak hairanlah jika diawal musim Piya pernah menyatakan beliau lebih serasi dan memilih Dimi Petratos sebagai pemain import pilihannya. Keputusan dua perlawanan Piala AFC mula menampakkan keserasian Piya dan Dimi. Jika gandingan ini dapat diserlahkan dalam saingan Liga Super tidak mustahil Kelantan bakal mencabar dalam Liga Super.
Namun masih terlalu awal untuk meletakkan harapan sepenuhnya kepada kehebatan kedua-dua pemain ini kerana pemain-pemain lain juga harus memainkan peranan penting dalam usaha Kelantan mengekalkan piala-piala utama di bumi Kelantan.
Biarpun apapun kemungkinan yang akan berlaku pada pasukan Kelantan pada april nanti, kita sebagai penyokong sejati The Red Warriors harus sentiasa yakin dan memberi semangat kepada pemain-pemain yang bermati-matian menaikkan imej bolasepak Kelantan. Tanpa penyokong siapalah pemain, tetapi tanpa pemain apalah kehebatan yang ada pada pasukan.....
Pengajaran berguna TV9 malam tadi yang gagal menepati janji untuk siaran tertunda dan pihak TV9 juga tidak memberi sebarang penjelasan awal dan memohon maaf pembatalan siaran tertunda ini sehingga membangkit kemarahahan seluruh penyokong Kelantan yang setia berada didepan TV sebaik sahaja tamat perlawanan Piala AFC Selangor bertemu Tampines.
Sokong bia bijok , napok bijok , betindok bijok , main bijok , bijok sokmo...... Gomo Kelate Gomo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular