KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 25 Mac 2013

Beres Misi Dalam 90 Minit: Hodak



Mandjou (jersi no 20) ‘menjadi sandaran Kelantan bertemu PKNS pada pertemuan Piala FA, malam ini.
Kota Bharu: “Kelantan harus elak perlawanan diheret ke penentuan sepakan penalti. Mesti menang dalam tempoh 90 minit,” tegas ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak menjelang perlawanan kalah mati saingan Piala FA antara Kelantan dengan Selangor PKNS di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini.
Pengendali berasal dari Croatia itu akur barisan bergelar The Red Warriors (TRW) itu bakal mendapat saingan sengit daripada lawan melihat skuadnya sedikit tempang di barisan depan tanpa penyerang berbisa, Muhammad Norfarhan Mohamad yang masih dibelenggu kecederaan.
Keadaan itu memaksa Bojan menagih khidmat tiga tonggak yang baru pulang dari bersama skuad kebangsaan dalam perlawanan pusingan kelayakan Piala Asia menentang Yaman Jumaat lalu, iaitu kapten, Mohd Badhri Radzi, pemain tengah, Shakir Shaari dan penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat.
Harap Mandjou Menyinar
“Saya rasa lebih selamat kami menang dalam tempoh 90 minit kerana masa tambahan hanya mengundang risiko.
“Saya juga harap Keita Mandjou dapat mempamerkan aksi terbaik esok (malam ini) selain khidmat Piya (Mohd Badhri), Shakir dan Apek (Khairul Fahmi) sangat diperlukan dalam perlawanan penting itu,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Sementara itu, Piya yang tidak menafikan terada keletihan selepas tugasan bersama skuad Harimau Malaya, baru-baru ini turut memberi pendapat sama seperti Bojan yang mahu TRW menang dalam tempoh 90 minit.
“Segala pengalaman yang saya dapat sepanjang bersama skuad kebangsaan akan saya guna untuk perlawanan malam ini.
“Kami sudah banyak kali kecewa dalam penentuan sepakan penalti termasuk ketika tewas kepada Tentera dalam perlawanan merebut Piala Sumbangsih awal musim ini. Saya tidak mahu perkara sama berulang dan mahu fokus bantu pasukan dalam tempoh 90 minit,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular