KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 26 Mac 2013

Kelantan pamer momentum luar biasa -Pengulas


faizsubri1
Kemenangan besar Kelantan 4-2 ke atas PKNS pada malam tadi bagai memberi petanda baru kebangkitan pemain-pemain yang mula terdesak mempamerkan aksi cemerlang masing-masing setelah jendela perpindahan dan pertukaran pemain makin hampir.
Aksi cemerlang Kelantan pada separuh masa pertama berjaya menghukum kealpaan pemain PKNS dengan jaringan besar 3 gol (Faiz Subri, Piya dan Obinna-penalti) sebelum Nizab Ayub merapatkan jurang PKNS 3-1. Rembatan Indra Putra yang tertampan pemain PKNS berjaya menghasilkan gol keempat Kelantan.
Pada separuh masa kedua Kelantan gagal menambah jaringan gol. PKNS memperoleh gol saguhati untuk menamatkan perlawanan Kelantan 4-2 PKNS.
Kelantan dijangka akan bertemu Sarawak pada suku akhir pertama nanti pada 6 april di Kota Bharu dan perlawanan timbal balik akan berlangsung pada 16 april di Kuching. Jika pretasi semalam dijadikan ukuran, tidak mustahil Kelantan akan melepasi peringkat suku akhir dengan mudah dan peringkat separuh akhir akan menyaksikan cabaran sengit pasukan bekas juara Piala FA Negeri Sembilan atau Terengganu.
Mungkin masih terlalu awal untuk Kelantan membayangkan langkah ke separuh akhir dan akhir, namun jika dengan semangat dan iltizam yang tinggi di kalangan pemain serta seluruh penyokong Kelantan, tiada yang mustahil dalam era juara bolasepak Kelantan. Kebangkitan Kelantan boleh berlaku bila diperlukan dan sifat memandang rendah lawan harus dilenyapkan dalam jiwa pemain-pemain Kelantan. Lawan tetap lawan sehingga wisel penamat terakhir.

Sokong bia bijok , napok bijok , betindok bijok , main bijok , bijok sokmo...... Gomo Kelate Gomo

Goal





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular