KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 17 April 2013

Piala FA 2013: Kelantan mudah mara ke semi final

indrasabah
3 pasukan pantai timur kuasai separuh akhir Piala FA 2013:
Kelantan mengiringi dua pasukan pantai timur Pahang dan Terengganu yang telah mengesahkan kemaraan ke separuh akhir pada perlawanan petang semalam.
Dua gol jaringan Indra Putra pada minit 19 dan Norfarhan pada minit 31 pada separuh masa pertama kekal sehingga tamat perlawanan. Keputusan ini telah melayakkan Kelantan mara ke semi final dengan agregat 4-1. Perlawanan pada separuh masa kedua terhenti disebabkan balingan objek ke arah pengadil dan penyokong Kelantan oleh penyokong Sarawak.
Kelantan akan bertemu Terengganu pada saingan separuh akhir pertama 25 mei dan kedua 28 mei. Perlawanan ini menggamit kembali perlawanan akhir dua pasukan pantai timur ini pada 2011, apabila Terengganu berjaya menjuarai perlawanan akhir Piala FA 2011, namun kali ini pada 2013 kedua-dua pasukan ini dipaksa bertembung di peringkat separuh akhir lagi.
Ramai peminat bolasepak Malaysia meramalkan akan berlaku pertarungan sengit antara Kelantan dan Johor Darul Takzim di final Piala FA 2013 nanti. Biar apapun ramalan peminat bolasepak Malaysia, kita sebagai penyokong sejati The Red Warriors harus bersedia membantu pasukan menjayakan baki perlawanan Piala FA dan mengekalkan kejuaraan ini. Sikap suka mendabik dada dan memandang mudah lawan seperti pasukan Terengganu harus dibuang jauh-jauh kerana melihat aksi luar biasa Terengganu yang dipamerkan dalam perlawanan menentang Negeri Sembilan.
Ayuh kita bersama-sama pasukan kesayangan kita mengekalkan Piala FA di bumi Kelantan tanah tumpah darah kita. GOMO KELATE GOMO....BANGKIT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular