KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 4 April 2013

Aksi Import Buat Hodak ‘Pening Kepala’



Dickson Nwakaeme diasak oleh pertahanan Shb Da Nang pada pertemuan Piala AFC di Stadium Sultan Mohd Ke IV.
KECEMERLANGAN bintang-bintang import Kelantan dalam beberapa perlawanan kebelakangan ini telah membuatkan pengendalinya, Bojan Hodak ‘pening kepala’.
Hodak mengakui dia kini menghadapi kesukaran untuk memilih dua daripada lima pemain asing The Red Warriors untuk disenaraikan dalam skuad Liga Super.
Menurutnya, kesemua lima pemain import – Keita Mandjou dari Guinea, Dimitri Petratos (Australia), Lek Kcira (Crotia), Obinna Nwaneri dan Dickson Nwakaeme (masing-masing Nigeria) – kesemuanya menyerlah serentak baru-baru ini.
“Masing-masing telah membuktikan diri mereka berkebolehan. Mandjou misalnya, sudah mengumpul lima jaringan peribadi dalam Liga Super,” kata Hodak.
“Petratos dan Nwakaeme pula cemerlang sepanjang kempen Piala AFC setakat ini, sementara gandingan Nwaneri dan Kcira pun tidak kurang hebatnya di benteng pertahanan dengan kekentalan mereka berdua memberi jaminan buat gawang kami.
“Masalahnya, saya hanya boleh memilih dua daripada mereka untuk separuh musim kedua Liga Super apabila pendaftaran dibuka semula nanti.
“Saya masih belum putuskan untuk pilih siapa, saya akan nilai opsyen yang saya ada,” katanya selepas menyaksikan aksi menyakinkan daripada anak-anak buahnya apabila membelasah juara Vietnam,SHB Da Nang dari Vietnam 5-0 di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Baru semalam.
Keputusan itu sekaligus membolehkan TRW merampas tangga teratas Kumpulan G Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) dan semakin hampir melayakkan diri ke pusingan kalah mati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular