Kelantan membelasah kelab dari Vietnam SHB Da Nang FC di Stadium Sultan Muhamed IV, sebentar tadi, 5-0 hasil jaringan dari Dickson, Indra, Faiz Subri, Petratos dan juga dari kapten, Badri Radzi.

Dalam aksi yang disaksikan oleh lebih 11,000 penyokong itu, Dickson Nwakaeme membuka tirai jaringan hasil dari sepakan cantik mencari tiang kiri pintu gol SHB Da Nang pada minit ke-4. Selang dua minit kemudian, Indra Putra menjaringkan gol kedua Kelantan apabila hantaran dari Dickson Nwakaeme berjaya tiba tepat kepada Indra dan pemain berpengalaman itu mudah menyepak masuk menewaskan penjaga gol lawan.

Pada minit ke-23, hasil gandingan mantap antara Dickson Nwakaeme dan Faiz Subri, Faiz Subri menjaringkan gol ke-3 Kelantan. Keputusan ketinggalan 3-0 itu menyebabkan jurulatih lawan melakukan 3 pertukaran di separuh masa pertama.
Bersambung babak kedua, Kelantan terus garang melancarkan serangan ke kubu lawan. Hasilnya, pada minit ke-59, hantaran Faiz Subri disepak masuk oleh Dimitri Petratos untuk gol ke-4 Kelantan.

Pada minit ke-71, Kelantan mendapat sepakan penalti apabila Dickson dijatuhkan namun sepakan Shakir Shaari sekadar terkena tiang. Namun, kekecewaan itu diubat oleh Badri Radzi pada minit ke-86 apabila beliau melakukan sepakan lambung dari bahagian tengah padang menewaskan penjaga gol lawan.

Kelantan kini menghuni tangga teratas kumpulan G dengan 7 mata meninggal SHB Da Nang, 1 mata dibelakang. Kelantan akan menentang Da Nang sekali lagi pada 10 April ini di tempat lawan.