KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 5 Januari 2013

SHAH ALAM, PEACE YO!!!!!




 
 Assalamualaikum WRT WBT dan Salam Satu Malaysia,
Pertamanya ingin saya panjatkan kesyukuran kepada ilahi kerana masih diberikan peluang untuk berkongsi pandangan, idea dan maklumat bersama-sama pengikut setia TheRedWarriors.com yang amat saya hormati lagi sayangi di tahun baru dan musim baru 2013 ini. Terima kasih tidak terhingga buat semua.
   

Hari ini pastinya musim bolasepak Malaysia akan bermula, musim baru yang sudah meletup dari tahun lepas lagi. Dan sekejab lagi kita akan disajikan dengan perlawanan pembukaan untuk merebut Piala Sultan Ahmad Shah atau dikenali juga sebagai Piala Sumbangsih.Dan yang lebih menariknya, ianya melibatkan pertembungan sekali lagi antara The Red Warriors dan The Gladiators di gelanggang yang sama.... Shah Alam.
alt
   
   Piala Sumbangsih sekalipun kelihatan kurang auranya, namum ia tetap membawa maksud tersiratnya yang tersendiri. Kita juga punyai sejarah yang tersendiri bila bercakap tentang piala ini. Bagi saya, perebutan untuk mendapatkan piala ini amat vital. Perlawanan ini akan meninggalkan empressi untuk khalayak bolasepak tanahair terhadap kedua pasukan yang bertanding. Prestasi pasukan kita pastinya diukur berdasarkan keputusan yang hadir pada malam ini. Oleh sebab itu ianya tidak harus diperkecilkan. Fakta sejarah yang menarik tentang Piala Sumbangsih ini ialah kita terus menjulang piala ini apabila diberikan peluang untuk merebutnya buat kali yang pertama, dan lebih manis Stadium Shah Alamlah yang menjadi saksi.

   

 Harapan saya kedua-dua pasukan dapat mempamerkan aksi yang lebih menarik, lebih dari apa yang disajikan di Final Piala Malaysia 2012, meskipun kita tahu kedua-dua pasukan ini sedikit pincang dengan beberapa pemain mereka ditawan oleh pasukan penuh 'suprise' dari selatan tanahair. Namun begitu saya percaya kedua-dua jurulatih yang mempunyai kepakaran dan pengaruh masing-masing tidak akan memandang enteng soal ini dan menyediakan backup plan untuk menjulang piala ini dan mendapatkan terus kepercayaan peminat kedua-dua pasukan ini.

 

  Apa-pun kita tunggu sahaja aksi sebenarnya. Pada saya seeloknya kita fokuskan sahaja tentang perlawanan ini. Musim baru bakal tiba dan warna warninya sudah terbayang. Jangan hanya riuh rendah sebelum wisel dibunyikan, apabila perlawanan bermula, ianya hambar dan biasa-biasa aje... Selamat Menyambut Tahun Baru 2013. GOMO KELATE GOMO!!!

sumber:theredwarriors.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular