KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 10 Januari 2013

Kelantan Raih Kemenangan Tipis


alt
Kesebelasan utama Kelantan menentang PKNS FC.

Kota Bharu, 9 Jan - Skuad kendalian Bojan Hodak, Kelantan terpaksa berhempas pulas sebelum menang tipis 2-1 mengatasi PKNS FC, dalam aksi pembukan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, malam tadi.

Pasukan pelawat terlebih dahulu mengejutkan tuan rumah, apabila ketua pasukan PKNS FC, Helmi Rameli menjaringkan gol pendahuluan menerusi sepakan percuma cantik menewaskan Khairul Fahmi di gawang Kelantan.

Tersentak dengan gol pendahuluan pelawat, Kelantan bangkit menyusun serangan ke kubu lawan dan akhirnya ketua pasukan, Piya menjaringkan gol buat Kelantan. Gol berpunca dari rembatan Haris Safwan Kamal yang menggegar palang PKNS FC sebelum bola yang melantun ke arah Piya disempurnakan untuk gol penyamaan tuan rumah.

Di saat perlawanan hampir berkesudahan seri 1-1, Zairul Fitree muncul wira pasukan Kelantan selepas menjaringkan gol kemenangan di masa tambahan hasil keadaan kelam kabut di depan pintu gol pelawat.
Tamat perlawanan, Kelantan berjaya meraih tiga mata berharga di gelanggang sendiri mengatasi PKNS FC, 2-1. Untuk perlawanan seterusnya, Kelantan akan bertandang ke Stadium Sultan Ismail Nasirudin Shah, menentang T-Team FC.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular