KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 30 Ogos 2012

Pemain Terbaru Dalam Radar KAFA

Mohamed Shawky
Shawky pernah mewakili sebuah kelab di England.
Kelantan dijangka akan mengambil seorang lagi pemain import iaitu Mohamed Shawky dari Mesir (Egypt).

Mohamed Shawky ( lahir 15 Oktober 1981) merupakan pemain bola sepak Mesir. Beliau bermain diposisi tengah dan sekarang sedang beraksi untuk kelab liga perdana Mesir,  serta pasukan bola sepak kebangsaan Mesir. Dia juga pernah membantu Mesir dalam Piala Negara-Negara Afrika.


Dilahirkan di Port Said, Shawky memulakan kerjaya beliau dengan bermain untuk kelab Al-Masry sebelum menyertai Al-Ahly, di mana beliau menjadi terkenal dengan tendangan deras.
Beliau menyertai kelab Liga Inggeris, Middlesbrough pada 31 Ogos 2007 untuk £ 650000 dan menandatangani kontrak selama tiga tahun. Dia membuat penampilan pertama menentang Tottenham Hotspur pada 26 September 2007 di pusingan ke-3 Piala Liga 2007-08. Mohamed Shawky bermain di separuh pertama, dengan perlawanan berakhir dalam kemenangan 2-0 untuk Tottenham.
Dihalang oleh kecederaan semasa musim pertama beliau, Shawky bermain untuk Middlesbrough pada perlawanan pembukaan liga perdana musim 2008-2009 menentang Tottenham Hotspur yang Middlesbrough menang 2-1. Pada 8 Januari 2010, Shawky menandatangani dua dan setengah tahun kontrak dengan Kayserispor. Pada Jun 2010, beliau dan kelab mengakhiri kontrak dengan persetujuan bersama, membolehkan Shawky untuk kembali ke Mesir, menyertai Al-Ahly. -WikiPedia
Shawky
Sumber : Wikipedia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular