KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 24 Jun 2012

(LIGA SUPER) KELANTAN EKORI RAPAT LIONS XII


Indra Putra Mahyuddin
Indra Putra Mahyuddin Meraikan Gol Ke – 2 Kelantan.

Kemenangan 2 – 0 Kelantan ke atas pasukan Sabah malam tadi menyaksikan pasukan The Red Warriors itu terus mengekori rapat pasukan Singapura Lions XII yang mengumpul 50 mata dari 24 perlawanan manakala pasukan Kelantan mengumpul 47 mata dari 20 perlawanan.

Pada aksi di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, Kota Bharu malam tadi, Kelantan memperoleh jaringan seawal minit ke 6″ hasil jaringan pemain pertahanan Rizal Fahmi Abd. Rosid yang menewaskan penjaga gol Sabah iaitu Azizon Kadir.

Kelantan yang mempunyai banyak peluang di hadapan gawang gol pasukan Sabah gagal untuk menterjemahkan ke jaringan gol sehinggalah pada minit minit akhir perlawanan Indra Putra berjaya menghasilkan gol kedua Kelantan iaitu pada minit ke 90″ + 2.

Tamat perlawanan menyaksikan Kelantan menewaskan Sabah 2 – 0 dan terus mengutip 3 mata penuh bagi mengejar pasukan negara jiran iaitu Singapore Lions XII.
Selepas ini Kelantan The Red Warriors akan bertandang ke Kuala Terengganu untuk menentang pasukan Terengganu pada 26 Jun yang akan disiarkan secara langsung di Astro Arena.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular