KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 30 Disember 2010

Sejarah tercipta

Sejarah baru telah dicipta oleh 22 pemain Malaysia apabila menjulang Piala AFF Suzuki untuk pertama kali apabila berjaya menumpaskan Indonesia dengan agregat 4-2 .

Nama-nama mereka bakal tercatat dalam buku lembaran sejarah bolasepak Malaysia kerana telah mengharumkan nama negara dimata dunia.

Apa tidaknya,selama 14 tahun Malaysia menunggu untuk menjulang Piala AFF ini.Kali terakhir Malaysia berjaya melangkah ke perlawanan akhir adalah pada edisi sulung Piala AFF ini diperkenalkan tetapi tewas kepada Thailand 1-0 di Singapura.

Kenangan manis ini juga dikongsi oleh jutaan peminat-peminat Malaysia yang sekadar menyaksikan perlawanan akhir ini dikaca televisyen atas faktor keselamatan dan kehabisan tiket.Kemenangan ini juga bakal 'menaikkan' moral pemain-pemain dan seterusnya merancakkan kembali saingan dalam Liga Malaysia.

Tahniah kepada semua pemain dan buat tiga permata Kelantan iaitu Khairul Fahmi,Nor Shahrul dan S.Chanturu anda adalah aset berharga buat pasukan Kelantan musim depan,kekalkan momentum persembahan cemerlang ini bagi memastikan Kelantan berjaya mempertahankan Piala Malaysia serta dapat menunaikan impian penyokong-penyokong yang belum direalisasikan...

p/s:FAM sudah boleh berkira-kira untuk memberikan imbuhan kepada pemain-pemain serta jurulatih yang telah memberikan persembahan 120 peratus bagi memastikan Piala ini dibawa pulang ke Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular