KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 17 Februari 2010

Kelantan berdepan tugas sukar



PEMAIN Kedah, Azlan Ismail (kirI) melepasi pemain Kelantan, Mohd Rizal Fahmi pada saingan Piala FA di Stadium Darulaman, malam tadi. Kedua-dua pasukan seri tanpa jaringan.

FINALIS tahun lalu, Kelantan berdepan ranjau agak sukar sekalipun memaksa Kedah seri 0-0 dalam perlawanan pertama, pusingan kedua kejohanan bola sepak Piala FA di Stadium Darulaman, malam tadi.

Keputusan ini bermakna sebarang keputusan seri dengan jaringan di tempat sendiri, Sabtu ini bakal menyingkirkan Kelantan ketika hanya kemenangan boleh menjamin laluan The Red Warriors meneruskan cabaran, musim ini.

Di Stadium Sarawak, Sarawak gagal menggunakan kelebihan beraksi di tempat sendiri apabila kecundang 2-0 kepada Terengganu dengan pelawat mengesahkan kemenangan menerusi jaringan Joseph Kalang Tie, minit ke-60 dan Abdul Manaf Mamat, minit ke-78.


Satu lagi pasukan berpangkalan di Terengganu, T-Team seri 1-1 dengan Perak apabila Haris Safwan Kamal memastikan saingan kekal terbuka dengan merembat masuk gol penyamaan minit ke-80 minit - lima minit selepas Azmeer Yusof membuka tirai jaringan.

Di Stadium Paroi, Polis yang berkongsi gelanggang sama dengan Negeri Sembilan seri 3-2 dengan Zaquan Adha menjadi wira Negeri Sembilan apabila menyumbat dua gol minit ke-25 dan 74, ditambah jaringan S Kunanlan minit ke-70. Eddy Gapil (minit ke-30) dan S Haribarman (m-82) membalas buat Polis yang sekali lagi akan bertandang ke Stadium Paroi. Dalam perlawanan lain Felda United menang 1-0 ke atas Pos Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular