KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 13 Februari 2010

Jumaat, 2010 Februari 12

Bina stadium baru disokong

KOTA BHARU - Penyokong pasukan Kelantan menyambut baik cadangan pembinaan sebuah stadium bola sepak baru di Kampung Gading Galoh, Machang oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) kepada Majlis Sukan Negeri.

Setiausaha Kelab Penyokong Bola Sepak Kelantan (KPBSK), Azman Mohd. Noor berkata, pihaknya menyambut baik cadangan tapak yang dikemukakan oleh Kafa.

"Lokasi ini sesuai kerana ia berada di tengah - tengah jalan yang menghubungkan semua jajahan di negeri ini.

"Jadi, adalah adil bagi semua pihak, baik yang jauh atau yang dekat semuanya dapat menyaksikan perlawanan melibatkan pasukan kesayangan mereka beraksi hadapan mata mereka," katanya.

Tambahnya, sudah sampai masanya stadium baru ini dibina di luar bandar Kota Bharu untuk mengelakkan berlakunya kesesakan jalan raya.

Stadium Sultan Muhammad Ke IV yang dibina pada tahun 1967, kini berusia lebih empat dekad dengan keadaannya semakin usang serta keadaan papan markah yang mereput.

Stadium berkenaan yang mempunyai kapasiti 15,000 orang dalam setiap perlawanan berada dalam keadaan sesak apabila peminat yang hadir terlalu ramai melebihi jumlah yang sepatutnya.

Kawasan tempat meletak kenderaan yang terlalu sempit turut menyebabkan kesesakan sehingga ke beberapa jalan utama di bandar ini akibat tindakan pemandu meninggalkan kereta mereka di bahu jalan.

Semalam, Utusan Malaysia melaporkan cadangan pembinaan stadium baru yang dijangka menelan kos sebanyak RM120 juta itu telah dibuat oleh Presiden Kafa untuk dimasukkan ke dalam Rancangan Malaysia ke Sepuluh (RMK10).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular