KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 25 Februari 2010

Aku Sebuah Stadium Yang Besar dan Sepi PDF Cetak emel

Aku stadium yang terbesar di Malaysia dan aku diberi nama Stadium Nasional Bukit Jalil. Aku merindui lautan merah yang telah 2 kali membanjiri aku tahun lepas, ternyata tahun ini aku akan kesunyian dengan kemeriahan skuad pahlawan merah yang telah membuat aku berasa gembira dan dihargai. Kalau sebelum itu aku hanya dihadiri oleh beberapa ribu orang sahaja apabila setiap kali perlawanan akhir bolesepak di Malaysia tetapi sejak kebangkitan skuad pahlawan merah aku bangga diriku diminati sehinggakan ada orang meloloskan diri melalui pagar-pagar aku untuk mendekati aku. Aku juga suka melihat para penjual gembira dengan hasil pulangannya.

Namun suasana itu tiada lagi tahun ini, aku amat berharap skuad pahlawan merah menngunjungi aku pada perlawanan akhir piala Malaysia nanti. Aku perlu dihargai dan tidak rela dibiarkan kesepian. Aku tidak kisah diriku dibakar, janji aku dapat memberi pulangan yang lumayan kepada pengurusku. Apakan daya aku sebuah stadium bukan seorang jurulatih, aku hanya mampu berharap skuad pahlawan merah dapat berkongsi kemeriahan sahabatku iaitu stadium Sultan Muhammad ke 4 di Kota Bharu dengan aku nanti, jikalau aku dapat merasainya sekali pun jadilah.

Bangkitlah wahai skuad pahlawan merah demi untukku.....dan demi untuk penyokongmu yang setia dan ramai itu...diriku sedia untukmu

Yang berharap;

Monumen Kesepian

Stadium Nasional Bukit Jalil

\

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular