KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 28 April 2014

TIADA JAMINAN KEJAYAAN"




 Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa menegaskan tiada jaminan kejayaan untuk skuad The Red Warriors selepas mereka melakukan sedikit rombakan dengan menukar jurulatih, penyerang dan pertahanan.

         Beliau berkata pihak pengurusan hanya berikhtiar, namun faktor semangat dan komitmen adalah kunci utama kejayaan sesebuah pasukan. "Menukar jurulatih, menukar penyerang, menukar pertahanan semua sudah di buat. Tapi ia bukan jaminan kita akan berjaya.

          Tapi ianya satu ikhtiar, namun faktor utama adalah semangat dan komitmen pasukan. "Saya akan bertemu pegawai dan pemain sekali lagi Rabu ini," katanya dalam facebook miliknya hari ini. Khamis lalu, KAFA mengumumkan perlantikan bekas pemain antarabangsa Belanda, George Boateng sebagai pengendali baharu TRW bagi menggantikan Steve Darby yang dipecat sebelum ini.

              Selain itu, Kelantan turut menandatangani pertahanan dari Iraq, Hussein Alaa Salman dan penyerang Ghana, Prince Tagoe bagi menggantikan tempat Mohammad Ghaddar (Lubnan) dan Obinna Nwaneri (Nigeria) yang ditamatkan kontrak. Pasukan Kelantan mempamerkan aksi hambar dalam saingan Liga Super ketika ini selepas berada pada tangga ketujuh dengan kutipan 20 mata selepas beraksi dalam 14 perlawanan. Mereka turut tersingkir daripada saingan ke pusingan kedua Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) selepas menduduki tangga tercorot daripada empat pasukan Kumpulan G, dengan kutipan tiga mata daripada enam perlawanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular