KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 23 April 2014

Saya tak hambur kata-kata kesat'



FITRI


PENYERANG import Sarawak, Muamer Salibasic bersedia bersemuka dengan tonggak Kelantan, Mohd. Fitri Omar.
Ia gara-gara dakwaan Fitri bahawa Salibasic mengeluarkan kata-kata kesat ketika aksi Liga Super antara Kelantan dan Sarawak di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, Jumaat lalu.
Fitri mendakwa penyerang kelahiran Bosnia itu bertindak mengeluarkan kata-kata kesat terhadapnya sebanyak dua kali iaitu ketika aksi sedang berlangsung dan sejurus tamat perlawanan.
Bagaimanapun, Salibasic menegaskan, dia tidak pernah mengaib atau menghina mana-mana pemain sepanjang perlawanan itu yang disifatkannya agak tegang.
Begitupun, Salibasic berkata, dia bersedia menjernihkan semula keadaan itu jika berkesempatan menemui Fitri.
"Setahu saya... saya tidak pernah mengeluarkan kata-kata kesat seperti yang didakwanya (Fitri). Mungkin ia cuma salah faham antara kami berdua.
"Saya tidak buat salah dan tidak mungkin saya akan katakan apa yang didakwa. Tidak ada (perkataan) yang tidak elok keluar daripada mulut saya," katanya ketika ditemui pemberita di Kuching semalam.
Terdahulu, Salibasic diminta mengulas kenyataan Fitri yang mahu dia membuat permohonan maaf selepas didakwa mengeluarkan kata-kata kesat terhadap ibu bekas pemain Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu.
Sementara itu, Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Sarawak (FAS), Abdullah Julaihi berkata, pihaknya akan mendapatkan penjelasan daripada Salibasic berhubung perkara tersebut.
"Ia merupakan prosedur biasa sekiranya timbul sebarang tuduhan atau perselisihan faham dalam kalangan pemain skuad Bujang Senang.
"Apa yang saya boleh katakan Salibasic merupakan pemain yang profesional dan berdisiplin sepanjang dua musim menyarung jersi Sarawak
"FAS dan peminat bola sepak Sarawak mengenali dia sebagai pemain yang kuat, malah kehadiran Salibasic banyak membantu pasukan sehingga menjuarai Liga Premier musim lalu," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular