KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 22 April 2014

Ghaddar, Nwaneri dalam zon penyingkiran




GHADDAR (depan) dikatakan antara pemain import Kelantan yang mendapat perhatian 
daripada pihak KAFA ketika ini.


NASIB dua tonggak import - Mohamad Ghaddar dan Obinna Nwaneri ibarat telur di hujung tanduk apabila Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) dikhabarkan mahu menggugurkan mereka sebelum pintu pendaftaran pemain ditutup esok.
Khabar angin tersebut bertiup kencang dan menjadi bualan hangat di laman sosial Facebook milik penyokong setia The Red Warriors.
Menurut sumber dalaman KAFA, pengguguran kedua-dua pemain itu dibuat berdasarkan prestasi semasa yang dipamerkan selain masalah disiplin serta kecederaan.
"Kita memandang serius perkara ini dan langkah segera perlu diambil dalam usaha mengembalikan semula sengat pada pasukan Kelantan," katanya kepada Kosmo! semalam.
Katanya, walaupun sumbangan yang diberikan oleh kedua-dua pemain itu cukup besar kepada The Red Warriors sebelum ini, namun pihaknya tidak boleh berkompromi apabila melibatkan soal disiplin.
Ghaddar dan Nwaneri antara tunjang utama membantu Kelantan menjulang kejuaraan trebel musim 2013 yang ketika itu di bawah kendalian Bojan Hodak.
Sumber itu memberitahu, pihaknya kini sedang mencari pengganti sesuai bagi mengisi kekosongan yang bakal ditinggalkan oleh Nwaneri.
Menurutnya, KAFA sedang menjalankan perundingan dengan pemain kelahiran Iraq yang kini sedang beraksi dengan sebuah pasukan dalam saingan Liga Thailand.
Selain Ghaddar dan Nwaneri, Kelantan turut diperkuatkan dua lagi tenaga import - Mohammad Shawky Yazid dari Mesir dan Francis Forkey Deo (Liberia) musim ini.
"Kemungkinan besar Shawky akan terus kekal bersama Kelantan termasuklah Forkey Doe yang sebelum ini dikhabarkan akan digugurkan.
"Pemain baharu, Prince Tagoe yang dibawa masuk bakal menggantikan Ghaddar. Saya yakin dan percaya kehadiran pemain itu mampu mengisi tempat Ghaddar.
Kosmo! semalam melaporkan KAFA akan melakukan perubahan dalam usaha memperkasakan semula pasukan termasuk pertukaran pemain import.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular