KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 1 April 2014

Penyokong Kelantan semakin resah


PRESTASI hambar yang dipamerkan oleh pasukan Kelantan dalam tiga perlawanan sebelum ini termasuk ketika tumbang kepada Selangor dan Johor Darul Takzim (Johor DT) dan seri 1-1 dengan Terengganu, Sabtu lalu mengundang rasa resah dalam kalangan peminat setia mereka, lapor YATIMIN ABDULLAH.
Rata-rata penyokong setia The Red Warriors memberitahu, mereka kurang senang dengan taktikal pengendali Kelantan, Steve Darby yang dilihat seolah-olah kekeringan idea dan gagal memanfaatkan kelebihan yang dimiliki oleh barisan pemainnya.
Malah, kumpulan penyokong itu menyifatkan ia menjadi punca kemerosotan Kelantan pada aksi Liga Super setakat ini, sekali gus menyebabkan mereka sudah hilang sabar dengan tindak-tanduk pengendali kelahiran England itu.
Jesteru, mereka mendesak Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) mengambil tindakan segera bagi menyelesaikan masalah tersebut termasuk bersemuka dengan Darby.
Bagi Kelab Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan Darul Naim (kelate.net), sudah tiba masanya barisan kempimpinan KAFA dan pengurusan The Red Warriors berbuat sesuatu bagi memulihkan imej pasukan yang dilihat sudah tercalar.
Timbalan Presidennya, Mahizi Mahmood berkata, jika langkah segera tidak diambil pihaknya khuatir prestasi The Red Warriors akan terus menjunam.
Menurutnya, aksi tidak konsisten yang dijelmakan oleh barisan pemain The Red Warriors itu menyebabkan sokongan kepada pasukan semakin berkurangan dan jika keadaan tersebut berterusan, ia pasti menjejaskan kantung persatuan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular