KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 29 September 2012

Skuad Melayu Kelantan Dalam Kumpulan D.

Skuad Melayu Kelantan diundi dalam kumpulan D bagi saingan Piala Emas Raja-Raja 2012 yang akan berlangsung bermula pada 9 November depan.
Diundi bersama Sang Kijang ialah seteru dari negeri jiran, Terengganu serta Perlis dan Polis Di Raja Malaysia.
Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu akan menjadi gelanggang pertandingan peringkat kumpulan selama tiga hari tersebut.
Sementara itu, juara bertahan, Pahang yang dipilih selaku tuan rumah diundi dalam kumpulan C bersama dengan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Pulau Pinang dan Perak.
Kedah pula akan menjadi tuan rumah kepada Kuala Lumpur, Johor dan Singapura dalam kumpulan A di Stadium Darul Aman, Alor Setar.
Naib juara 2011, Melaka turut dipilih menjadi tuan rumah dan diundi sekumpulan dengan Negeri Sembilan, Selangor dan MASUM di Stadium Hang Jebat.
Pada pertandingan kali ini, pihak Persatuan Bola Sepak Melayu Malaysia yang bersidang telah melakukan beberapa perubahan dimana setiap pasukan yang mahu menggunakan mana-mana pemain dari Liga Super atau Liga Perdana perlu mendapatkan surat pelepasan dari majikan masing-masing.
Selain itu, mereka juga turut membenarkan enam pemain diambil untuk memperkuatkan pasukan namun hanya memberikan kebenaran kepada empat pemain profesional berada diatas padang pada satu-satu perlawanan.
Dua pasukan dari setiap kumpulan layak ke suku akhir yang akan diadakan secara timbal balik pada 17 dan 24 November.
Pasukan yang layak ke separuh akhir akan beraksi pada 1 dan 8 Disember manakala perlawanan akhir akan berlangsung di venue yang akan ditetapkan oleh PBSMM pada 22 Disember 2012.

sumber redsfc news

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular