KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Isnin, 17 September 2012

Piala AFC : Arbil Mungkin Menurunkan Skuad Terkuat.

Lawan Kelantan dalam saingan suku akhir Piala AFC, Arbil FC dijangka akan menurunkan skuad terkuat mereka untuk aksi pertama di Stadium Franso Hariri pada hari Selasa depan.


Berdasarkan analisis yang dilakukan oleh RedsfcNews, pemain Arbil kini bebas dari masalah kecederaan dan pengantungan perlawanan menyebabkan pengendali mereka, Nizar Mahrous mempunyai skuad terkuat bagi mencari kelebihan awal sebelum timbal balik di Kota Bharu.

Ini kerana, kesemua pemain utama mereka seperti tiga tonggak utama skuad kebangsaan Iraq, Sarhang Muhsin, Luay Salah dan Saad Attiya bebas dari masalah kecederaan.

Selain mereka, The Yellow Castle's turut dapat menurunkan pemain sayap harapan mereka iaitu Nabeel Sabah dan Abdelrazak Al Husain yang telah menyumbangkan hampir 12 gol dan lebih dari 20 assist kepada rakan sepasukan untuk melakukan jaringan.

Kedua-dua pemain tersebut akan digandingkan dengan "playmaker", Luay Salah dan Mohanad Salem di bahagian tengah seterusnya membantu penjaring terbanyak, Amjad Radhi untuk melakukan tindakan penyudah.

Pada pertemuan tersebut, Arbil dijangka tidak mempunyai masalah untuk mencari kelebihan besar, tambahan pula pasukan Kelantan hadir dengan skuad yang kurang mantap ekoran kecederaan dan pengantungan perlawanan.

Namun kita berharap jurulatih The Red Warriors, Bojan Hodak dapat melakukan sesuatu pada skuad terhad bagi menghalang Arbil SC bermaharajalela di tempat mereka seterusnya menyukarkan misi membalas kembali pada timbal balik di tempat sendiri.

Analisis Pasukan Arbil.

Sarhang Mursin (Gk) (Kp)
Saade Abdulamir -- Saad Attiya -- Mehdi Karem -- Ibrahim Khalaf
-Nabell Sabah ---- Luay Salah ---- Mohanad Salem -- Abdullrazak-
Amjad Radhi --- Obode Effe

Penjaring terbanyak 

Amjad Radhi - 24 Gol
Luay Salah - 11 Gol
Abdulrazak Al Husain - 8 Gol
Mehdi Karem - 6 Gol
Saade Abdulamir - 4 Gol

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular