KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 6 Mei 2014

'Kelantan mampu sekat Felda'


BOETENG (dua dari kanan) memberi penerangan kepada pemain Kelantan ketika sesi latihan skuad tersebut di Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu semalam.


PENGENDALI baharu Kelantan, Goerge Boeteng yang mengambil alih tugas daripada Steve Darby, optimis pasukannya mampu melakar keputusan positif pada aksi separuh akhir pertama Piala FA menentang Felda United di Stadium Sultan Muhammad IV Kota Bharu malam ini.
Boeteng berkata, sejak mengambil alih tugas sebagai ketua jurulatih The Red Warriors sepuluh hari lalu dia sudah menemui ramuan terbaik yang akan dipertaruhkan pada perlawanan itu nanti.
"Persediaan untuk menghadapi Felda United berjalan dengan lancar, semua pemain telah menunjukkan komitmen yang tinggi dan saya yakin mereka pasti mahu memenangi perlawanan ini.
"Kelebihan beraksi di tempat sendiri perlu digunakan sebaik mungkin untuk mencari bekalan selesa menjelang pertemuan kedua nanti," katanya ketika ditemui pemberita di Kota Bharu semalam.
Pertemuan dengan Felda United malam ini merupakan ujian sulung buat Boeteng sebagai jurulatih selepas menamatkan keriernya sebagai pemain pada musim lalu dan dia memperoleh sijil kejurulatihan bersama-sama dengan bintang Manchester United, Ryan Giggs.
Sentuhan Boeteng sememangnya ditagih oleh penyokong The Red Warriors dalam usaha memulihkan semula reputasi hambar yang dipamerkan dalam saingan Liga Super setakat ini.
Dalam pada itu, Beoteng turut mengingatkan barisan pemainnya supaya tidak mengambil mudah keupayaan pasukan lawan walaupun memiliki kelebihan beraksi di gelanggang sendiri.
Katanya, Felda United sebuah pasukan yang tidak kurang hebatnya dan memiliki pemain berpengalaman beraksi dalam saingan liga.
"Antara pemain Felda United yang cukup bahaya ialah Indra Putra Mahyudin. Dia mempunyai pengalaman luas, begitu juga dengan Edward Junior Wilson.
"Begitupun kita sudah bersedia untuk berhadapan dengan mereka dan keputusan positif perlu di raih dalam perlawanan tersebut dalam usaha meraih bekalan selesa," ujarnya.
Boeteng berkata dia berharap sijil perpindahan antarabangsa (ITC) milik pemain importnya Prince Tagoe dapat diselesaikan sebelum perlawanan tersebut.
Katanya, khidmat Tagoe amat diperlukan dalam usaha memperkasakan lagi jentera serangan pasukan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular