KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 6 Mei 2014

Boateng Mahu Mula Langkah Kanan

Goerge Boeteng

KOTA BHARU – Pengendali baharu The Red War­riors, Goerge Boateng yang mengambil alih tugas daripada Steve Darby optimis pasukan yang dikendali mampu melakar keputusan positif pada separuh akhir pertama Piala FA bertemu Felda United di Stadium Sultan Muhammad IV malam ini.

Katanya, sejak mengambil alih tugas sebagai ketua jurulatih Kelantan, 10 hari lalu beliau sudah me­nemui ramuan terbaik yang akan menjadi pertaruhannya nanti.

“Segala persediaan untuk bertemu dengan Felda United berjalan dengan lancar, malah semua pemain menunjukkan komitmen yang tinggi dan saya yakin mereka pasti mahu menang pada perlawanan ini.

“Kelebihan beraksi di tempat sendiri juga perlu digunakan sebaik mungkin untuk mencari bekalan selesa menjelang pertemuan kedua nanti,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan di sini, semalam.

Pertemuan dengan Felda United malam ini merupakan ujian sulung buat Boeteng sebagai jurulatih selepas menamatkan kariernya sebagai pemain pada musim lalu dan memperoleh sijil kejurulatihan bersama bintang Manchester Uni­ted, Ryan Giggs.

Sentuhan Boateng seme­mangnya ditagih penyokong The Red Warriors dalam usaha memulihkan semula reputasi hambar yang dipamer Kelantan dalam saingan Liga Malaysia setakat ini.

Sementara itu kapten Kelantan, Mohd. Badhri Radzi menegaskan dua tonggak Felda, Indra Putra Mahyudin dan penjaring terbanyak Liga Perdana, Edward Junior Wilson perlu diberi kawalan ketat.

Mohd. Badhri berkata, kedua-dua pemain itu amat berbahaya jika diberi terlalu banyak ruang.

“Indra cukup bahaya kerana bijak memanfaatkan peluang, selain mempunyai kemahiran membawa masuk bola dari sebelah kiri.

“Wilson pula mempunyai naluri pemusnah setiap kali mendapat bola, terutama dalam kotak penalti,” katanya.

Dia berharap rakan-rakan sepa­sukan dapat memberi komitmen tinggi sepanjang 90 minit.

Kata Mohd. Badhri, Kelantan perlu mmencari bekalan selesa pada pertemuan itu bagi menggelak berdepan laluan sukar pada aksi kedua nanti.

“Saya harap Kelantan tidak bolos kerana ia akan menentukan misi The Red Warriors untuk mempertahankan Piala FA,” ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular