KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 12 Jun 2011

Kelantan kecewa lagi, gagal tebus final 2009



TIADA kata-kata mampu menggambarkan kekecewaan Kelantan yang terusan kepingin menjulang trofi Piala FA dengan penghalangnya kali ini Terengganu yang gah menjulangnya buat kali kedua di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.

Semuanya tampak sempurna buat Red Warriors apabila mendominasi saingan babak pertama dan jaringan pemain kelahiran Pasir Putih Kelantan, Nurul Azwan Roya meletakkan skuad bimbingan Datuk M Karathu di depan dengan permainan berbaki 10 minit tetapi tiada apa mampu dilakukan apabila Daudsu Jamaluddin tertanduk bola ke gawang sendiri ketika masa tambahan.
Jaringan pada masa tambahan menerusi pemain gantian, Ahmad Nordin Alias menguburkan harapan Kelantan yang sebelum ini dikecewakan Selangor dua tahun lalu, menerusi sepakan penalti penentuan.
Karathu mengakui kekalahan anak buahnya berpunca daripada jaringan penyamaan Terengganu yang hadir pada minit ketujuh masa tambahan, hingga melemahkan semangat juang pemainnya.

“Punca kekalahan kami bukanlah kerana pemain keletihan, ia lebih kepada kecewa kerana gagal mengekalkan kelebihan itu walaupun sudah di penghujung permainan,” kata pengendali yang pernah membimbing Perak menjulang piala sama pada 2004 dengan menundukkan Terengganu itu.

Kenyataan itu turut diakui satu-satunya pemain Kelantan yang ingin berbicara, S Chanturu yang kecewa dan mengakui detik kekalahan berpunca daripada gol penyamaan Sang Penyu.

“Memang kecewa kerana kami hanya sesaat untuk menang dan mereka merampasnya daripada kami. Memang tidak sangka Nordin dapat menjaringkan gol namun kami sudah bermain dengan baik, cuma nasib tidak menyebelahi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular