KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Selasa, 6 Ogos 2013

Pra Piala Malaysia 2013 : Kelantan Bangkit Tewaskan T-Team.



The Red Warriors bangkit dari ketinggalan untuk menewaskan T-Team pada perlawanan persahabatan Pra Piala Malaysia 2013 di Stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu, malam tadi.

Bagaimanapun, kemenangan ini terpaksa dibayar dengan harga mahal setelah Rizal Fahmi Rosid terpaksa diusung keluar apabila berlaga dengan pemain T-Team pada pertengahan separuh masa pertama.

Memulakan aksi dengan skuad campuran utama dan simpanan, Kelantan gagal menampilkan persembahan bertenaga pada awal babak pertama.

Mereka dikejutkan dengan jaringan pertama pelawat pada minit ke-36 melalui sentuhan pemain import, Damir Ibric Yuksel selepas pemain ini mendapat hantaran lintang didepan pintu gol Kelantan.

Bersambung babak kedua, Bojan melakukan beberapa pertukaran pemain untuk melancarkan gerakan mencari jaringan penyamaan.

Sang Kijang tidak perlu menunggu lama selepas pemain pertahanan, Zairul Fitree Ishak bijak menyempurnakan peluang pada minit ke-65 untuk jaringan pertama tuan rumah.

Mohd Badri Radzi yang masuk selaku pemain gantian pantas mencetak nama selaku penjaring apabila gerakan bersama Indra Putra membuahkan jaringan kedua Kelantan pada minit ke-81.

Tamat perlawanan, Kelantan meneruskan rekod kemenangan pra musim setelah sebelum ini garang membelasah Selangor di Shah Alam.

Perlawanan persiapan seterusnya dan terakhir akan berlangsung pada 14 Ogos dimana The Red Warriors menjadi tuan rumah kepada finalis Piala Malaysia 2012, Angkatan Tentera Malaysia (ATM FA) di Kota Bharu.

Kesebelasan Utama :

Kelantan : Syazwan Yusoff, Daudsu Jamaluddin, Farisham Ismail, Rizal Fahmi Rosid (Faim), Zairul Fitree, Faiz Subri (Qayyum), K. Nanthakumar, Zairo Anuar Zailani (Badri Radzi), Indra Putra (C), Haris Safwan, Dickson Nwakaeme.

T-Team : Suhardi Alby, Hasbullah Awang, Marzuki Yusoff (C), George Boateng (Mahathevan), Hassan Basri, Mohd Aizzulridzwan, Ibric Yuksel, Abd. Latif Suhaimi, Azrul Hazran dan Syamim Yahya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular