KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Sabtu, 31 Ogos 2013

Hodak Akur Jang Hebat


Penyerang Kelantan, Norfarhan Mohammad diasak pemain Negeri Sembilan, William Mobibo dalam aksi Kumpulan C kempen Piala Malaysia 2013.
KEKENTALAN jentera tengah Negeri Sembilan menjadi punca penyandang juara Piala Malaysia, Kelantan gagal meraih mata penuh setelah diikat seri 1-1 pada aksi ketiga kumpulan C di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam kelmarin.
Ini diakui pengendali The Red Warriors, Bojan Hodak yang menyifatkan percaturan Negeri Sembilan meletakkan lima pemain di posisi tengah menyukarkan pergerakan barisan pemainnya mencipta gerakan berbahaya dalam perlawanan tersebut.
“Formasi 4-5-1 mereka memberi kesulitan kepada kami. Pemain tengah mereka cukup rajin, sentiasa bekerja keras dan berlari ke segenap penjuru padang dan kami berdepan masalah untuk menembusi pintu gol mereka.
“Kami terselamat daripada kekalahan kerana sepakan penalti Negeri Sembilan gagal menghasilkan jaringan.  Mereka (pemain) begitu bersemangat, mahu bangkit daripada kekalahan kepada Pahang dan memanfaatkan kelebihan beraksi di tempat sendiri,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
Pada perlawanan tersebut, Kelantan terlebih dahulu berada di depan menerusi jaringan Dickson Nwakaeme pada minit ke-40 namun penyerang import Negeri Sembilan, Fabio Leandro Barbosa  menyamakan kedudukan bagi pasukannya 20 minit kemudian.
Usaha untuk menewaskan skuad Jang menjadi bertambah sukar apabila Hodak secara jujur memberitahu beberapa tonggak utamanya beraksi di bawah tahap keupayaan sebenar mengakibatkan pasukannya gagal meraih mata penuh pada perlawanan tersebut.
“Memang Piya (Mohd Badhri Radzi) kurang memuaskan tetapi dia mempamerkan aksi sebaik mungkin dalam perlawanan ini.
“Mohd Faiz Subri gagal menampilkan keyakinan tinggi, memaksa saya menggantikannya dengan Indra Putra Mahayuddin dalam babak kedua,” katanya.
Lebih parah bagi jurulatih kelahiran Croatia itu, apabila kehilangan Nwakaeme untuk tempoh sekurang-kurangnya 10 hari termasuk pada pertemuan timbal balas menentang lawan sama di Kota Bharu pada Sabtu ini akibat kecederaan otot.
Dengan saingan kumpulan C dilihat seimbang membabitkan empat negeri ketika ini, Hodak menegaskan pasukannya perlu bangkit menewaskan Negeri Sembilan bagi memastikan salah satu slot ke suku akhir menjadi milik mereka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular