KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Ahad, 16 Disember 2012

Keita Mandjou Mula Tunjuk Taring.




Selepas menerima kritikan hebat para penyokong setia, pemain import Kelantan, Keita Mandjou mula menunjukkan persembahan sebenar apabila membantu Sang Kijang membenam Kedah di Kota Bharu, semalam.

Beraksi selaku penyerang bersama Dimi Petratos dan Indra Putra, Keita menghadirkan ancaman besar kepada pasukan pelawat memaksa benteng pertahanan Kedah bertungkus lumus mengekang gerakan pemain ini.

Dia jelas menjadi duri dalam daging sehingga menyebabkan pertahanan Kedah sesak nafas untuk mempertahankan pintu gol mereka.

Bagaimanapun Keita yang dikawal tiga pemain pertahanan diketuai Fazliata Taib bijak menyempurnakan ruang yang terhidang termasuklah melakar satu jaringan selain mencipta dua lagi gol kepada The Red Warriors.

Keita pada perlawanan dengan Perlis dilihat sedikit gugup biarpun melakukan dua jaringan namun aksi dengan Kedah nyata menunjukkan dia sudah mampu menerbitkan keserasian dengan pemain lain.

Rata-rata peminat yang ditemui RedsfcNews selepas perlawanan turut menyuarakan pujian keatas pemain yang pernah mendapat anugerah kasut emas Liga Malaysia pada 2007 tersebut.

Mereka berharap Keita mampu untuk meneruskan bisa seperti mana impak yang dilakukan ketika beraksi dengan beberapa pasukan sebelum ini.

Pemain ini mungkin menepati saranan Bojan untuk berada dalam senarai pemain Liga Super Sang Kijang bagi musim 2013 namun masa masih panjang kepada ketua jurulatih untuk memilih Keita atau Dimi mengisi slot terakhir pemain import bagi saingan liga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular