KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Rabu, 11 Disember 2013

Kelantan, Selangor Berdepan Laluan Sukar Saingan Piala AFC


Kuala Lumpur: Tiada tugas mudah buat Kelantan dan Selangor dalam saingan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC), musim depan apabila dua wakil negara itu diundi bersama lawan berprofil tinggi.
The Red Warriors diundi bersama juara Myanmar, Yangon United, XM Vissai Ninh Binh (Vietnam) dan South China atau Pegasus dari Hong Kong dalam Kumpulan G.
Manakala Selangor pula diletakkan dalam Kumpulan F dan pasti berdepan saingan sengit dengan Arema Indonesia (Indonesia), Ha Noi T&T atau SHB Da Nang (Vietnam) dan wakil Maldives, Maziya S&R yang pernah membelasah Kelantan 6-1 pada saingan musim ini.
Daripada undian hari ini (semalam) kita boleh lihat saingan daripada pasukan lawan, dan Selangor pastinya akan diberikan saingan sengit. Tidak ada laluan mudah buat kami dalam setiap perlawanan peringkat kumpulan namun peluang semua pasukan boleh dianggap seimbang.
Kami harus tingkatkan kekuatan pasukan dan cuba memberikan saingan bagi memastikan Selangor mampu melangkah jauh berbanding pada penyertaan sebelum ini, kata Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Rosman Mohd Ibrahim, semalam.
Tiada laluan mudah
Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Azman Ibrahim pula berkata: Peluang terbuka namun tidak bermakna kita mendapat undian mudah. Kami belum pernah bertemu lawan yang diundi bersama.
Beraksi di tempat lawan pasti menjadi cabaran hebat kepada Kelantan kerana terpaksa mengharungi perjalanan jauh yang mungkin boleh menjejaskan aksi atas padang, katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular