KELATEBOLA

LESEN

Lesen Creative Commons
karya ini dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan 2.5 Malaysia Creative Commons.

Khamis, 18 Oktober 2012

FAM Tolak Rayuan Kaji Kad Kuning Norfarhan.



296510_517662034917789_1743936395_n

Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menolak rayuan The Red Warriors untuk mengkaji kembali kad kuning yang diterima Norfarhan Mohamad pada saingan separuh akhir Piala Malaysia tempoh hari.
Menurut FAM, sebarang rayuan untuk mengkaji kad kuning yang dilayangkan oleh pengadil hanya boleh dilakukan pada saingan peringkat kumpulan.

Ini kerana setiap pasukan perlu memiliki sekurang-kurangnya tiga perlawanan dan apabila tiba di peringkat separuh akhir, mereka bermain kurang dari tiga perlawanan menyebabkan ia tidak dibenarkan merayu.
Norfarhan merupakan penjaring terbanyak Kelantan dalam saingan Piala Malaysia terpaksa melupakan perlawanan akhir selepas menerima dua kad kuning ketika membantu Sang Kijang menewaskan Selangor di peringkat separuh akhir.

Sebelum ini Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) menghantar surat rayuan kepada FAM untuk mengkaji kembali kad kuning yang diterima pemain ini kerana merasakan pengadil memberi keputusan tidak wajar ketika perlawanan tersebut.

Dengan penolakan rayuan oleh FAM, Norfarhan akan menjadi penonton bersama Mohamad Ghaddar yang turut menerima nasib sama digantung untuk perlawanan tersebut

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular